Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej [12-OA-S1-5MPKK]
semestr zimowy 2020/2021
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej [12-OA-S1-5MPKK] | ||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 15:30 - 16:15
sala Zajęcia zdalne Zdalny jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Fajfer-Kruczek | ||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole., WSiP 2004 • Piszczek M., Diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka. Wybrane zagadnienia. Warszawa 2007 • Skorek E. M.: Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci. Kraków 2005 • Górniewicz E., Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Toruń 2008 • Oszwa U., Wczesna diagnoza dziecięcych trudności w liczeniu. Wybrane zagadnienia. Kraków 2008 • Skubska J., Mnemotechniki jako czynnik optymalizujący nabywanie przez dzieci umiejętności czytania i pisania, Kraków 2012 • Bieńkowska I., Komputerowe wspomaganie kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Kraków 2008 • Bogdanowicz M., O dysleksji czyli specyficznych trudnościach w czytaniu i pisaniu. Lublin 1995 • Cytowska B, Winczura B. (red.), Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Konteksty diagnostyczne i terapeutyczne. Kraków 2005 • Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole. Warszawa 1989 • Kaja B., Zarys terapii dziecka. Bydgoszcz 1995 • Reid G.,Wearmouth J., Dysleksja. Teoria i praktyka. Gdańsk 2008 • Skorek E.M.: Terapia pedagogiczna. T 1 i 2. Wybrane zagadnienia. Kraków 2000 |
||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
* Wprowadzenie teoretyczne do przedmiotu: - terapia pedagogiczna, - rodzaje i formy terapii pedagogicznej * Organizacja pomocy psychologicznej dla ucznia o SPE: - prawne podstawy udzielania pomocy psychologiczna-pedagogicznej uczniom o SPE - uczeń o SPE - dokumentacja pomocy psychologiczna-pedagogicznej w placówkach oświatowych * Specyfika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych * Teoretyczne i praktyczne aspekty metodyki zajęć korekcyjno-kompensacyjnych |
||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Podająca, aktywizująca, TIK |
||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Znajomość treści wykładów, ćwiczeń oraz posiadanie wiedzy zaczerpniętej ze wskazanej literatury obowiązkowej Test - jednokrotnego wyboru |
||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
OA dz.lic |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.