Metodyka wychowania przedszkolnego - zajęcia praktyczne (sem. 1) [W6-PP-SM-PRZEDPRAKT1]
semestr zimowy 2020/2021
Praktyka,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania przedszkolnego - zajęcia praktyczne (sem. 1) [W6-PP-SM-PRZEDPRAKT1] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
semestr zimowy 2020/2021 [2020/2021Z]
(zakończony)
Praktyka [PRAKT], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 9:00 - 10:30
sala 04 Budynek B (Cieszyn, ul. Bielska 62) jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Sylwia Wrona | ||||||||||||||||
Literatura: |
Bogdanowicz Z.: Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Warszawa 1990. Bogdanowicz M.: W co się bawić z dziećmi? Piosenki i zabawy wspomagające rozwój dziecka. Gdańsk 2000. Chmielewska E.: Emocje. Przewodnik do pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji społecznej. Warszawa 2011. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Wybrane programy wychowania przedszkolnego, przewodniki metodyczne, plany pracy. Silberg J.: Gry i zabawy z dziećmi, Poznań 2000. Schiller P.: Wczesne czytanie, Warszawa 2006. Skarbek K., Wrońska I.: Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym, Kraków 2014. 365 gier i zabaw na każdy dzień roku. Trześniowski R.: Zabawy i gry ruchowe, Warszawa 1995. Wlaźnik K. Wychowanie fizyczne w przedszkolu, Warszawa 1988. Vopel K.W.: Witajcie nogi. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 1, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie ręce. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 2, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie oczy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 3, Kielce 1999. Vopel K.W.: Witajcie uszy. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 4, Kielce 1999. Vopel K.W.: Od stóp do głów. Gry i zabawy ruchowe dla dzieci od 2 do 6 lat. Część 5, Kielce 1999. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków 2011. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Podstawowa dokumentacja organizacji przedszkola - Zapoznanie się z podstawą programową wychowania przedszkolnego - Organizacja grupy przedszkolnej - Obserwacja zajęć |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Obserwacja, obserwacja uczestnicząca |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywny udział w zajęciach |
||||||||||||||||
Uwagi: |
dr S. Wrona |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.