Marketing sztuki i prawo autorskie [W6-EM-S1-MST]
semestr letni 2021/2022
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Marketing sztuki i prawo autorskie [W6-EM-S1-MST] |
Zajęcia: |
semestr letni 2021/2022 [2021/2022L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 16 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Bogusław Bemben |
Literatura: |
Bazylko P., Masiewicz K., Przewodnik kolekcjonera sztuki najnowszej, Ha!art, Kraków 2008 Bendixen P. Wprowadzenie do ekonomiki kultury i sztuki, Wyd. UJ, Kraków 2001 Bourdieu P. Reguły sztuki. Geneza i struktura pola literackiego, Universitas, Kraków 2001 Bourdieu P. Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, Scholar, Warszawa 2006 Ekonomia kultury, Przewodnik Krytyki Politycznej, (red.:) Zespół KP, Warszawa 2010 Europejskie polityki kulturalne 2015. Raport ze scenariuszami przyszłości publicznego finansowania sztuki współczesnej w Europie, (red.) M.Lind, R.Minichbauer, Bęc Zmiana, Warszawa 2009 Furedi F., Gdzie się podziali wszyscy intelektualiści, PWN, Warszawa 2008 Grad J. Badania uczestnictwa w kulturze artystycznej, Wyd. Nauk. UAM, Poznań 1997 Ilczuk D. Polityka kulturalna w społeczeństwie obywatelskim, NCK, Wyd. UJ, Kraków 2002 Iwaszkiewicz M. Marketing a rynek sztuki współczesnej, Wyd. OBRSW, Poznań Golka M. Rynek sztuki, Artia, Poznań 1991 Bishop C. Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni, Bęc Zmiana, Warszawa 2015 O’Doherty B. Biały sześcian od wewnątrz. Ideologia przestrzeni galerii, Fundacja Alternativa, Gdańsk 2015 Przyszłość. Bitwa o kulturę, red.R.Pawłowski, wyd.Krytyka Polityczna, Warszawa 2015 Bogdańska – Krzyżanek M., Świerżewska-Franczak M., Dubowska Z., Bardzo nam się podoba. Współczesna sztuka pytania, Zacheta, Warszawa 2015 Czytanki dla robotników sztuki.Kultura nie dla zysku, red.K.Chmielewska, K.Szreder, T.Żukowski, Bęc Zmiana, Warszawa 2009 Inicjatywy i galerie artystów, red.A.Pindera, A.Ptak, W.Szczupacka, Sztuka Cię Szuka, Warszawa 2014 Praktyczny poradnik dla artystów, red.A.Pindera, Sztuka Cię Szuka, Warszawa 2012 Kostyro T., Czerwiński M., Kultura polska w dekadzie przemian, IK, Warszawa 1999 Kultura i przemysły kultury szansą rozwojową dla Polski, Red. Szomburg J. Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Warszawa 2001 Krytyka i rynek sztuki, (red.) D.Monkiewicz, Sekcja Polska AICA, Warszawa 2008 Lachowski M., Awangarda wobec instytucji. O sposobach prezentacji sztuki w PRLu, KUL, Lublin 2006 „Muzeum”, kwartalnik Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie Mazurek – Łopacińska K., Kultura w gospodarce rynkowej, Wyd. AE we Wrocławiu, 1994 Polityka kulturalna państwa. Założenia, Warszawa 1993 Smoleń M., Przemysły kultury. Wpływ na rozwój miast, Wyd. UJ, Kraków 2003 Throsby D., Ekonomia i kultura, NCK, Warszawa 2010 Zarządzanie w kulturze (Tomy 1 – 6…), Zeszyty Naukowe UJ, Prace Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej, Kraków |
Zakres tematów: |
Pojęcia marketingu Marketing kultury i sztuki - specyfika dziedziny Promocja jako element marketingu - funkcje i formy Finansowanie działalności artystycznej Instytucje kultury Tworzenie wizerunku artysty Organizacja i promocja projektów indywidualnych i zespołowych: planowanie pracy, tworzenie budżetu projektu, planowanie i realizacja działań promocyjnych, współpraca w zespole Negocjacje Praktyczna realizacja projektu artystycznego |
Metody dydaktyczne: |
Wykład wzbogacony prezentacjami, wyjścia do instytucji kultury, spotkania z osobami odpowiadającymi za instytucje kultury na poziomie NGO, samorządu i powiatu |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca w grupie, projektowa. Ocena dotyczy zaangażowania, stopnia innowacyjności, umiejętności autoprezentacji |
Uwagi: |
dr B. J. Bemben (marketing sztuki) - moduł realizowany łącznie z MM 3/ I st. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.