Marketing sztuki i prawo autorskie [W6-EM-S1-MST]
semestr letni 2022/2023
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Marketing sztuki i prawo autorskie [W6-EM-S1-MST] |
Zajęcia: |
semestr letni 2022/2023 [2022/2023L]
(zakończony)
Wykład [W], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 17 |
Limit miejsc: | 14 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Małgorzata Kaniowska |
Literatura: |
Michał Dziekoński, Robert Kozielski - "Jak szybko napisać profesjonalny plan marketingowy", Wydawnictwo Nieoczywiste 2017 Waldemar Gałuszka – „Biznes muzyczny”, Wydawnictwo PLACET 2022 Philip Kotler – „Marketing”, Dom Wydawniczy REBIS 2012 Grzegorz Mania, „Muzyka w prawie autorskim”, PWM 2020 Donald S. Passman – „All You Need to Know About the Music Business”, Penguin Books 2008 |
Zakres tematów: |
Marketing jako zjawisko torujące ekonomii drogę do sztuki; Omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingu: 1. misja, cele, 2. analiza SWOT, 3. strategia, taktyka, 4. promocja, reklama, 5. budżet; Przemysł muzyczny na rynku kultury; Prawo autorskie – podstawowe zagadnienia; Praktyczne zastosowanie przepisów prawa autorskiego w kulturze i oświacie. |
Metody dydaktyczne: |
Wykład, prezentacja, studium przypadku, analiza tekstu, dyskusja. |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia arytmetyczna ocen z: - testu pisemnego złożonego z dwóch części - wiedzy z zakresu marketingu oraz prawa autorskiego (każda z część testu zostaje oddzielnie oceniona, wyłącznie ocena pozytywna z obu kategorii kwalifikuje do zaliczenia przedmiotu) - odpowiedzi ustnej w ramach aktywności podczas zajęć. Dopuszcza się zaliczenie w formule hybrydowej lub zdalnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Ślaski w Katowicach.